باید توجه داشت که در سلامت بدن موارد بسیار زیادی دخیل است و تنها لاغر بودن ملاک سلامت نمی باشد و موضوع این که چه کسی سالم تر است بسیار پیچیده تر از آن است که گفته شود تناسب اندام یعنی لاغری. طبیعی است که امروزه افراد به دلایل زیبایی شناسی علاقه مند هستند که تا حد امکان در محدوده سالم وزن قرار گیرند، ولی همیشه این سۆال باقی است که چه اندامی متناسب است. باید در نظر گرفت که ترکیب و موقعیت استخوان ها، عضلات و بافت چربی عمده ترین مواد مۆثر در شکل گرفتن اندام افراد می باشد.
ساعت ها در باشگاه وقت گذراندن به این معنی نیست که لزوما اندام خوبی دارید. تناسب اندام داشتن به عوامل زیادی بستگی دارد که هیچ ربطی به وزن ندارند. انعطاف پذیری بدن، ضربان قلب و توانایی انجام کارهای روزمره، تنها چند مورد هستند که برای تعیین سطح فیتنس تان باید آنها را به حساب بیاورید. دانستن علائم تناسب اندام می تواند به شما کمک کند میزان سلامت خود را بسنجید و اگر مشکلی وجود دارد به دنبال راه حلش بروید.
شاید فکر کنید سطح فیتنس شما بستگی به این دارد که چقدر می توانید بدوید، چه وزنه ای را می توانید بلند کنید یا چند جلسه تمرینی تان صبح زود است. اما وقتی پای این به میان می آید که آیا تناسب اندام دارید یا نه، این فاکتورها قابل اعتماد نیستند. واقعیت این است که شاخص های دیگری وجود دارند که از دست آوردهایی چون حد توانایی تان در پرس نیمکت مهمتر هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *